Klasik
ve Dominion olarak ikiye ayrılır. Dominionda amaç en çok kuleyi
elde tutarak karşı takımın skorunu azaltmaktır. Klasik de
Sihirdar Vadisi ve Uğursuz Koruluk olarak ikiye ayrılmaktadır.
Sihirdar vadisi 3 yollu ve 5 kişili, Uğursuz Koruluk 2 yollu ve 3
kişili oynanır.
Sihirdar
Vadisi ve Genel Bilgi
Şampiyon
Seçimi
Şampiyon
seçiminde atak gücü(AD) ve yetenek gücü(AP) karışık seçmek
çok önemlidir. Çünkü eğer tek bir tanesine yoğunlaşırsak,
karşı takım sadece onun için savunma yapabilir ve durum onların
lehine gelişebilir.
1-1-1-2
formatı genellikle esastır.1kişi
yukarı(top), 1 kişi ortaya(mid) 2 kişi aşağıya(bot) gider 1kişi
ormana(jungle) gider.
İyi
bir takım büyücü(mage), taşıyıcı(carry), takviye(support),
ormancı(jungle) ve tek başına yukarıdaki
kişiyi idare edebilecek bir karakter(solo top). Bu takım
stratejisine göre büyücü ortadan gitmeli, taşıyıcı ve takviye
alttan gitmeli, tek başına yukarıyı idare edebilecek kişi ise
yukarı gitmeli.
Sihirdar
büyüleri için en yaygın olanları Sıçra(flash)-Tutuştur(ignite),
eğer ki Sıçra(flash) yoksa Hayalet(ghost), ve duruma göre
Bitkinlik(Exhaust) veya Şifa(Heal)dır. Işınlan(teleport) tek
başına yukarıyı idare edenler için duruma göre lazım olabilir.
Arındır(Cleanse) eğer ki karşı takımda çok fazla sizi
yavaşlatacak, donduracak insan varsa alınabilir.
Durugörü(Clairvoyance) takviye için önemlidir, eğer ki karşı
takımın ormancısı sizin çalılarda bekliyorsa, onu görebilmenizi
sağlar. Berrak Zihin(Clarity) çabuk manası biten şampiyonlar için
önemlidir. Öteki kalanlar çok favori olarak kullanılmaz, ama
elbette işgörürler. Önemli olan sizin nasıl
oynadığınızdır.
Şampiyonlarımızı
ve büyülerimizi seçtiğimize göre artık oyunu başlatabiliriz.
Ama bundan önce;
Roller
-
Büyücü: Ortadan gider, oyun başı ormancıyı korumakla
görevlidir. Önemli olan olabildiğince çok minyon skoru yapmak ve
bu arada karşı tarafı dürtmektir(arada bir vurmak yani)
-
Taşıyıcı: Tek odaklanması gereken minyon skorudur. Olabildiğince
çok minyon skoru yapmalıdır. Çok iyi taşıyıcılar, bir tane
bile minyon kaçırmamaya uğraşmalıdır. Olabildiğince karşı
takımı dürtmeye gerek olmasa da arada yapılabilir.
-
Takviye: Taşıyıcıyla birlikte gider. Hiçbir şekilde, taşıyıcısı
orda iken minyon kesmemelidir. Bu yüzden genellikle gps(gold per
second)(saniyede gold) veren eşyalarla başlarlar. Taşıyıcısını
karşı tarafa karşı korumalı ve gerektiğinde ise karşı takımı
dürtmelidir. Aynı zamanda çalıları totemlemelidir, bu sayede
kimse sizi pusuya düşüremez.
-
Ormancı: Manası olup olmamasına göre kırmızı(red buff) veya
mavi(blue buff)den başlayabilir. Önemli olan olabildiğince hızlı
bir şekilde ormanı bitirip hemen alt, orta ya da yukarıyı
avlamaktır. İyi avlar yapmak da çok önemlidir. Genellikle en çok
suçlanan rol olur.
-
Tek başına yukarısı: Olabildiğince itmemelidir, özellikle de 2
kişiye karşıysa. Kule altında olabildiğince çok minyon
kesmelidir. Eğer ki karşı tarafa karşı aşırı belirgin bir
üstünlük varsa itilebilir. Karşı tarafı dürtmek için
uğraşmaya gerek yoktur, ama arada sırada yapmanın zararı gelmez.
Genellikle ormancıyı bekleyip adamları öyle kesmek gerekir.
Tankımsı bir karakter olması önerilir, çünkü ormancınızdan
önce sizin girmeniz gerekir.
Başlangıc
eşyaları
Doran
serisi oldukça ünlüdür(doranın kılıcı, doranın yüzüğü
vb.). Karşı tarafı yakalayıp ilk kanı almakta önemli bir
taktiktir. Takviyeler için ise durum ayrıdır. Onlar para
veren eşyalar ve
totemle(ward) başlarlar. Geri kalanı için de sağlık iksiri
alabilir. Bunun nedeni oyun başında ortalığı totemlemesi ve bu
sayede ava düşmemeleridir.
Yapacağınız
eşyalar için oyun içi önerilen eşyaları yapabilirsiniz, ama
onlar her zaman favori seçimler değildir. Bu eşyaları internetten
araştırabilirsiniz. Örneğin, Sivir rehberi, veya Sivir guide
olarak araştırabilirsiniz. İngilizce bilmeniz önemli değil,
zaten eşyaların resimleri aynı olacaktır.
Taktikler
Rakibinize
Uzaktan Vurup Haras Yapın.B atmak zorunda Kalsın.
Minyonlara
Son Vuruş Yapmaya Çalışın.
Arkadaşlarınıza
Yardım Edin.Adam Kaybolunca Gittiğini Söyleyin.
Küfür
Etmeyin.
0 yorum:
Yorum Gönder